Fy f*an vad falska tjejer är!

Mmm jag känner mig smått upprörd angående hur tjejer egentligen är. Det finns ju faktiskt en anledning till varför man säger att tjejer kan vara så jävla elaka och såra mer än killar. Visst killar kanske slåss, men vi tjejer lämnar avtryck på människors psyke och inre.

Jag satt på bussen och hörde två tjejer prata med varandra. Vad kunde de vart...typ 14 år gamla? Deras samtal handlade först om dem och sen om deras två BÄSTA KOMPISAR (antagligen är de ett gäng på 4 st), typ hur kul de har tsm osv. Men efter ett tag övergick deras amtal till att snacka skit om de andra två tjejerna. Så mycket skit de prata om dem, jag kan inte fatta det, de är ju bästa kompisar? Herre Gud, stör ni er på dem så va inte med dem då?

Men det som verkligen får mig att reagera är ju faktumet att många tjejer beter sig just på det sättet. De kan le en rakt upp i ansiktet och sen direkt efter snacka skit om dig bakom din rygg. Det är så falskt! Och det roliga är ju att den personen man precis snackade skit med sen kommer snacka skit om DIG med den kompisen ni själva precis snackade om....ond cirkel? Men helt ärligt, vad är meningen med det? Vad är meningen med att vara falsk?
Jag har en gyllene regel som jag alltid följer: Det jag säger om ngn i ett samtal med en annan person, ska jag också kunna säga personen rakt i ögonen. Kan jag inte det, ja då kniper jag käft. Och detta gäller då vänner. Sen så kan jag diskutera personer som jag inte kallar vänner. För är man vänner är man varandra trogna, det är precis samma sak som i ett förhållande. Man går inte med andra bakom ryggen. Det är ju det som är det viktigaste i en relaton, tilliten. Att kunna lita på varandra. Men inte bara det, att kunna stötta och beskydda varandra. Spela ett lag, inte mot varandra.

Jag erkänner, jag kunde själv snacka skit förut innan jag mognade till och det var i mitten av 9:an. Vi var också ett gäng på 4 personer. Och så fort en var borta kunde vi tre andra snacka massor om den personen. Men så en gång så hade vi tjaffsat och skulle reda ut saker mellan oss och då sa jag: nu när vi ska reda ut allt så kanske det är dags att verkligen reda ut ALLT. Så jag berättade för alla att vi ALLA hade snackat skit om varandra. Hur falskt och vidrigt är inte det egentligen? Jag sa att det är dags att sluta med det. Och sa förlåt till alla.
Efter det har jag alltid följt min gyllenne regel.

Jag förstår inte meningen med att trycka ner andra, är det inte bättre att lyfta andra människor istället? För vad livet visat mig hittills, så kommer allt man gör tillbaka till en själv. Kanske inte från samma person, men senare i livet. Det gjorde det för mig vilket verkligen fick mig att inse sanningen i dem orden.

Och sluta tro att man är bättre än alla andra genom att försöka visa det då man snackar skit om folk. För då e man banne mig inte bättre, utan snarare sämre.

I vilket fall som, tjejer ryck upp er. Sluta vara falska, sluta ljuga, sluta hitta på falska rykten, sluta tryck ner varandra....det kommer ni inte långt med. Var istället öppna, ärliga, bevara hemligheter, stötta varandra. Det kommer ni verkligen dra nytta av, precis som jag själv gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0